Persoonlijke effectiviteit2018-08-09T11:55:13+00:00

Skala op maat

Skala ontwerpt iedere training of traject op maat, zodat we zo goed mogelijk bij uw wensen en eisen kunnen aansluiten.
Als u vragen heeft over de diverse mogelijkheden of andere ideeën wilt bespreken dan maken we graag een afspraak met u.


Home » Persoonlijke effectiviteit
Effectief communiceren

Communicatie is een breed onderwerp met veel verschillende aspecten. We communiceren allemaal de hele dag, gepland of ongepland, met woorden of zonder woorden. Soms verloopt uw communicatie niet helemaal zoals u dat wilt en ontstaan er ongewenste effecten. Tijdens deze training leert u meer over uw eigen communicatiestijl en over die van anderen. U krijgt praktische handvatten om de effectiviteit van uw communicatie te vergoten. Hieronder vindt u een greep uit de mogelijke onderwerpen.

  •  De basis van communicatie
  •  De kracht van luisteren
  •  Je krijgt het antwoord dat je verdient – techniek van het vragen stellen
  •  Jouw communicatie en het effect daarvan op anderen
  •  Communicatiestijlen
  •  Communicatietechnieken
  •  Omgaan met weerstand

Indien u vragen heeft of extra informatie wenst kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.

Timemanagement

Iedereen kent het gevoel wel van teveel werk, tijdgebrek, zaken niet afkrijgen en adhoc dingen afhandelen. Het zou fijn zijn als u wat meer grip op de zaken kreeg en wat beter prioriteiten kon stellen. In deze training leert u uw tijd te beheersen en niet geleefd te worden door de klok. U leert hoofd- en bijzaken te scheiden en u krijgt concrete en praktijkgerichte oplossingen waarmee u direct aan de slag kunt. Hieronder vindt u een greep uit de mogelijke onderwerpen.

  •  Soorten tijdgebrek
  •  Tijdverslinders en tijdverstoorders
  •  Prioriteiten bepalen volgens de prioriteitenmatrix
  •  Managen van verwachtingen
  •  Stappenplan voor delegeren en “nee” zeggen
  •  Communicatietechnieken
  •  Omgaan met stress en deadlines

Indien u vragen heeft of extra informatie wenst kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.

Omgaan met werkdruk en stress

Werkdruk wordt ervaren als men het werk niet goed meer kan doen binnen de beschikbare tijd. Een toenemende werkdruk en meer moeten doen in minder tijd is een tendens die wellicht alleen maar toeneemt. Hoe lang deze druk kan duren is verschillend maar uiteindelijk bereikt iedereen een grens en in het ergste geval kan het leiden tot allerlei lichamelijke klachten. Het is dus van belang deze stress goed de baas te blijven. In deze training leert u wat stress betekent en wat het effect daarvan is. U krijgt praktische tips en tools die u meteen in kunt zetten in uw dagelijkse praktijk en u leert balans te vinden in uw werkomgeving. Hieronder vindt u een greep uit de mogelijke onderwerpen.

  •  Kenmerken van stress
  •  Persoonlijke stressoren
  •  Draagkracht versus draaglast
  •  Verwachtingen managen
  •  Effectief communiceren
  •  Anti-stress plan

Indien u vragen heeft of extra informatie wenst kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.

Assertiviteit

Assertiviteit betekent dat u op een prettige wijze voor uzelf kunt opkomen en zelfbewuster optreedt met respect voor de ander. Dat is niet voor iedereen vanzelfsprekend. Krijgen wat je wilt, ‘nee’ zeggen en de ander op een goede manier vertellen waar het op staat is zelden makkelijk. Gelukkig kunnen we dit leren. In deze training besteden we aandacht aan uw eigen gedrag en optreden. U leert om te gaan met weerstand, zowel van uzelf als van anderen en u krijgt inzicht in de belemmerende overtuigingen die hierachter zitten. Hieronder vindt u een greep uit de mogelijke onderwerpen.

  •  Uw manier van communiceren
  •  Inzicht in drijfveren en overtuigingen
  •  Verschillende niveaus van assertiviteit
  •  Effectief communiceren
  •  Omgaan met weerstand en angst

Indien u vragen heeft of extra informatie wenst kunt u uiteraard contact met ons opnemen. Wij helpen u graag verder.